laupäev, 21. detsember 2013

Küsimused-vastused. Ardi Ravalepik

Inimesed teavad Ardi Ravalepikut aga räägi minu blogi lugejatele, kes Sa oled?
Ma olen rahutu hing ja inspiratsioonisõltlane. Alati midagi uut õppimas ja kõige kohta küsimas “miks?” Ma ise ütlen, et mulle meeldib üle keskmise paljudest asjadest üle keskmise palju teada. Ilu peitub detailides ning süvitsiminekul.
Maailm on ju nii huvitav – selles  orienteerumine ning seoste nägemine, tausta tundmine ja põhjuste otsimine on igikestev teekond, millel kunagi igav ei hakka. Hea selle juures on, et siiras huvi maailma vastu nakatab ja innustab ka teisi. Pole midagi inspireerivamat, kui näha teiste silmis tuld süttimas. Paleo on samuti üks osa sellest teekonnast.

Mida tähendab sõna "paleo"?
Paleo tuleb sõnast paleoliitikum ehk siis kiviaeg ja viitab paleo dieedi või elustiili juures selle filosoofilisele algupärandile. Minu jaoks ei ole see aga sugugi mitte kiviaja taasloomine vaid evolutsiooniline bioloogia. Meie kehad ei ole kõige kaasaegsega piisavalt kohanenud ja seda üritabki paleo nime alla koondunud elustiil käsitleda.

Mida on sul seost paleoga?
Minu enda kogemus paleoga kõlab nagu teleturu reklaam - enne oli kõik halvasti ja nüüd on kõik hästi. Mul läheb teine aasta paleo põhimõtete järgi elamist ja ma olen oma tervise saanud kontrolli alla, kõige vingem näide on artriitilisest psoriaasist vabanemine. Kel rohkem huvi, siis minu paleo lugu on siin: paleo.ee/minust

Sa oled www.paleo.ee lehe looja. Kust selline idee viia kurssi ka teisi inimesi seoses paleoga?
Ma arvan, et see oligi enda isiklik kogemus, mis andis sisemise kindluse, et paleo on õige asi. Ning siis hakkasid inimesed ümberringi huvi tundma, et mis minuga lahti on, et nahk puhas ja kõht kadunud. Innustatud omaenda kogemusest, valasin nad muidugi üle kogu südamel oleva infoga, mida oli ilmselgelt ühekorraga seedimiseks liiga palju. Tulemuseks olid pisut tüütud igapäevased kõned stiilis „Ok, ma olen praegu poes, millist …. ma siis ikkagi ostma peaksin. Oota, ma vaatan.“ Kui aga nendelt küsijatelt hakkas positiivset tagasisidet tulema, et ka neil tervis paremaks läinud oli, siis ühel hetkel jõudsingi äratundmiseni, et mul on moraalne kohustus paleo „lahendust“ teistega jagada. Järgijaid on nüüd juba tuhandeid ning tagasiside on olnud ülipositiivne.
Muide, kel sügavam huvi, siis hetkel on hea võimalus osa võtta paleo jõulupaketi kampaaniast. Jõulupakett (http://paleo.ee/product/paleo-joulupakett-minu-uusaastalubadus/) on tõsine paleo stardipakett, kuhu kuuluvad 4 nädala näidismenüü, pooleteisetunnine koolitusvideo ja 30päevane e-kursus.

Mida peaks lihtinimene, kes ei tea paleost midagi, teadma paleost?
Paleo.ee slogan on „söö päris toitu“. Väga lihtsalt öeldes on paleo tervist ja kaalu tasakaalu viiv toitumine, milles välditakse toite, mis seedimist ärritavad, ning süüakse toitainetihedaid ja –rikkaid toite. Seedimist ärritavate toitude alla kuulub näiteks rohkelt antitoitaineid sisaldavad toidud, sest need takistavad toitainete omastamist ja rikuvad soolestiku sisepinda. Häid asju sisaldavad, kuid toitainehõredad toidud on enamasti kasutud kõhutäitjad. Sisuliselt võetakse oma toidulaualt ära väga paljusid haigusi ja vaeguseid ägestavad toitud, asendatakse need rohkete toitainetega ja lastakse kehal end ise tervendada. Kusjuures ülekaalulised saavad paleo järgi toitudes vaevata ja kaloreid lugemata kaalu kaotada. Rohkem energiat, siledam kõht, kadunud peavalud, vaibunud liigesevalud, unustatud akne – vaid paar näidet, mida oodata.

Mis on Su lemmik retsept?
Kui ma peaksin tõepoolest vaid ühe välja valima, siis see oleks ehk maksamuffin. See pole tegelikult päris muffin, ma lihtsalt nimetan väikestes ahjuvormides tehtavaid portsukesi muffiniteks. Keegi pole vastu ka vaielnud, seega las ta olla.



Mida vaja läheb? Kanamaksa, sibulat, porgandit, muna ja maitserohelist. Mõnda maitseainet lisan vahel veel (pipar või tšilliõli näiteks). Olen teinud nii maksa enne pannil pruunistades kui lihtsalt toorelt sisse hakkides. Hea tummine suutäis. Ventileeritavas ahjus - 180 kraadi 20 minutit.



Hea koht paleo retseptide leidmiseks on Facebookis – tule otsi üles paleo retseptinurk (https://www.facebook.com/groups/paleoretseptinurk). 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar