neljapäev, 2. jaanuar 2014

Küsimused-vastused. Margit Partei

Margit Partei kirjutab kes ta on ja millest räägib ta blogi http://www.lchfmargit.blogspot.com/

1. Kes Sa oled ja millega tegeled?
Tere! Minu nimi on Margit Partei ja ma olen 21-aastane täiskohaga majandustudeng Tartust, kuid minu juured on Ida-Virumaal. Peale õppimise tegelen vabal ajal aktiivselt spordi ja tervislike eluviiside harrastamisega, mille kohta pean ka blogi.

2. Sa oled blogija. Millest Su blogi räägib?
Minu blogi räägib eelkõige minu treeningutest ja LCHF elustiilist. Igal pühapäeval avaldan ma kokkuvõtte oma nädala trennidest, igal reedel tutvustan lugejatele oma päevamenüüd ning lisaks sellele postitan palju madala süsivesikusisaldusega retsepte, erinevaid nippe ja mõtteid ning muud põnevat, mis minu arvates vajab tähelepanu. Aeg-ajalt satub blogisse ka emotsioonide ajel valminud "tahtsin-lihtsalt-kirjutada" postitusi

3. Mida tähendab Sinu jaoks sõna LCHF?
LCHF: low carb high fat ehk vähe süsivesikuid palju rasva. Minu jaoks tähendab see suhkru ja tärklise (eelkõige teraviljade) vältimist, seeläbi süsivesikute tarbimise vähendamist ning kasulike rasvade tarbimise suurendamist. LCHF tähendab minu jaoks ka uue elu algust.

4. Räägi oma elustiilist
Minu elustiili peaks ideaalis iseloomustama järgmised sõnad: tervislik, jätkusuutlik, positiivne. Nii-öelda põhikohaga olen üliõpilane ning loengutele, seminaridele, õppimisele, uurimisele ja bakalaureusetöö kirjutamisele kuulub valdav enamik mu (argi)päevast. Õnneks armastan ma oma eriala! Lisaks sellele ümbritseb kõiki mu tegemisi aktiivne elustiil: armastan teha trenni ning üritan end ka trenniväliselt võimalikult palju liigutada, soovitatavalt värskes õhus. Peale selle armastan ma tervislikku toitu, selle valmistamist ja uute retseptide katsetamist. Peale kõige meeldib mulle hankida postiivseid emotsioone koos oma pere, sõprade ja koeraga

5. Kirjuta enda ühest päevast (hommikust õhtuni välja)
Hetkel on küll koolivaheaeg, aga tutvustan oma tavalist koolipäeva. Ärkan hommikul umbes kell 8, teen hommikusi toimetusi: pesen, riietun. Seejärel valmistan hommikusööki, milleks 90% tõenäosusega on paar viilu peekonit ning omlett kolmest munast koos juustu ja seemnetega, lisaks joon ligikaudu liitri vett ning vaatan kiirelt üle uudiste pealkirjad ja sotsiaalmeedia. Olenevalt päevast lähen kas kooli, raamatukogusse või jään koju kooliasjadega tegelema. Enamasti on mul kella 16ks kool läbi. Pärast kooli õhtu saabudes valmistan õhtusöögi, söön, seejärel tegelen veel mõningate kooliasjadega või sotsiaalmeediaga, näiteks kirjutan mõne blogipostituse. Õhtul (kell 18 või hiljem) suundun trenni ning sealt naastes suhtlen veel oma sõpradega, vaatan arvutist mõnda teleseriaali, sukeldun toitumise ja trenniga seotud foorumitesse või YouTube videotesse või loen raamatut. Kui trenn lõppeb hilja ja jõuan pärast kella 22 koju, siis vahel pakin lihtsalt asjad lahti, vaatan kiirelt oma sotsiaalmeedia üle ja lähen magama. Ideaalis jõuan magama enne südaööd ja saan ilusti 8 tundi magada ning ärkan järgmisel päeval jälle värske ja puhanuna.

6. On tõsi, et tervislikult toitumine on vaid kapsa ja porgandi söömine?
Kindlasti mitte! Tervislik toitumine on selline elustiil, mida inimene suudab jälgida kogu oma ülejäänud elu. See tähendab igapäevaselt kõigi vajalike vitamiiinide, mineraalide ja makrotoitainete (valgud, rasvad, süsivesikud) saamist. Kindlasti ei tähenda tervislik toitumine pidevalt näljatunde talumist, enda piiramist ning näljutamist, samas ka mitte õgimist. Minu jaoks tähendab tervislik toitumine kindlasti lisaks eelnevale ka alkoholist hoidumist ning rohkelt puhta vee tarbimist.

7. Kui alustasid tervislikust elustiilist siis mis on muutunud? Kust tuli mõte enda elustiili muuta? Mis olid eesmärgid ja kas nüüdseks on eesmärgid täidetud?
Alates minu uue elustiili algusest 16. veebruaril 2013. aastal on muutunud palju. Olen kaotanud ligikaudu 20 kilogrammi, üle 60 sentimeetri mõõtudest, saanud juurde palju enesekindlust ning meeletult võhma teha sporti. Enesele märkamatult olen muutnud postiivsemaks inimeseks, kes näeb tunduvalt parem välja ning registreerib end spordivõistlustele. Veel aasta tagasi poleks ma uskunud, et suudan nüüd niivõrd palju rohkem.
Mõte oma elustiili muuta tuli eelmise aasta alguses, kui hakkasin Tartus käima spordiklubis pärast seda, kui mu parim sõbranna oli mulle tutvustanud Zumbat, mis mulle meeldima hakkas. Seal nägin end täispikkuses peeglist ning võrdlesin ennast teiste naistega trennis. šokk oli meeletu, tuju langes nulli... Olin väga kurb. Samal nädalal läksin nädalavahetuseks vanematekoju ning mu ema tutvustas mulle LCHF-i põhiprintsiipe, mida kasutades tema kolleeg oli 30 kg alla võtnud. Otsustasime koos alustada.
Kõige vedram on see, et mul polnud alguses ühtki kindlat eesmärki, a la "tahan alla võtta x kilogrammi". Tahtsin lihtsalt saledamaks saada ja end enam mitte trennis nii halvasti tunda. Hiljem tuli eesmärk näha kaalul numbrit 63 kg, kuna kõige väiksem kaal, mida ma enda kohta mäletan, on 64 kg, kui olin 13-aastane. Töötan veel siiani selle eesmärgi kallal Lisaks kaalunumbrile on mul ka muid eesmärke, mis seonduvad rasvaprotsendi, mõõtude ja sportimisega.

8. Sina ja trennid. Mis on Su lemmikum trenn?
Mul on väga raske valida välja üks kindel lemmiktrenn. Lemmik rühmatrenn on kindlasti BodyPump, mis on olnud suureks abiks nii vastupidavuse kui ka lihaste ja üldise vormi parandamisel. Lemmik mitte-rühmatrenn on vist jooksmine, kuna see tunne pärast iga jooksu on võrratu, lisaks on kiiruste ning distantside parandamine imeline!

9. Kas on lihtne jälgida LCHF elustiili? Räägi oma kogemustest, mis peab külmikus kindlalt olemas olema ja mida peaks sealt kindlalt ära viskama?
Minu jaoks on LCHF-i jälgimine lihtne, kuna ma armastan väga liha, mune, juustu ning lillkapsast. Minu külmakapis peab kindlasti olemas olema karp mune, pakk peekonit, juust, kookosõli, või, koor, külmutatud brokkoli/spinat/lillkapsas ning värsked maapealsed köögiviljad. Kindlasti ei ole minu köögikappides ega külmikus midagi suhkrut sisaldavat (sh puuvilju) ega puhast suhkrut ning teravilju sisaldavaid toiduaineid ja alkoholi.

10. Mis on Su eesmärgid? Kuhu tahad jõuda?

Ma tahan jõuda kaugele! Praegu tahan jõuda 63 kilogrammini, vähendada oma keha rasvaprotsenti 6% võrra, joosta läbi poolmaraton, osaleda triatlonil, mitte end vigastada, proovida uusi trenne ning saada bakalaureusekraad. If your dreams don't scare you, they aren't big enough!





Margit, et kõik Su soovid täide läheks ja eesmärgid saavutaksid :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar