kolmapäev, 20. november 2013

Kas raha teeb õnnelikuks?





Raha on üldine seaduslik maksevahend, mille vastu saab vahetada teisi kaupu suhtega, mille määravad raha ostujõud ja kaupade hinnad.

Äkki oli paar nädalat tagasi kui rääkisime sõbrannaga just rahast ja raha teemadest.

Kas raha teeb õnnelikuks?
Ei, me ei saa osta tervist rahaga, me ei osta ka armastust, ei osta samuti sõpru AGA  minu arvates teeb raha õnnelikuks.
Mõtle nüüd hoolega kas Sa oleksid õnnelik kui Sul oleks igakuine sissetulek 200 eurot? Sul vaja maksta üür, elekter, telefoniarve. Kas Sa oled õnnelik kui peaksid sellele mõtlema?
Muidugi tervist me ei saa osta aga me saame osta endale rohte, et tervis päris kehvaks ei läheks.


Paljud Su sõbrad käivad kinos aga Sina ei saa, sest Sul pole seda vaba raha, et kulutada kino jaoks. See on vaid üks näide paljudest.


Kas pereema, kellel on 7 last ja pole raha, on õnnelik? Kui iga jumala päev peab mõtlema kuidas lapsed söödud ja riidesse saab siis kas selles peitub õnn?
Paljud teist mõtlevad endamisi, et milleks on vaja teha 7 last kui pole majanduslikult kindlustatud? See pole meie ette heita, olgu lapsi 7 või 15 aga ka laste üks heaolu on just raha. Lapsed on need, kes tahavad koguaeg uusi mänguasju, kes tahavad igasugust nänni. Kas Sa oled ise õnnelik kui laps Juku poes viskab kõhuli ja nutab kohe südamest, sest ta ei saa seda mänguasja, mis maksab 4 eurot?



Milleks selline teema üldse?
Ma mõtlesin autoga sõites, et kas ma ise oleksin õnnelik kui mul pole raha? Mulle pakuti väga hea tööots. Siin tuleb see suur aga. Ma pean loobuma jõuluõhtust pere seltsis.
Kas ma võtsin selle tööotsa vastu? Jah, ma olen kodust eemal 14 päeva (see 2 nädalat pole terve igavik). Ma saan lubada veel rohkem.  Raha teeb õnnelikuks. Nii mind kui ka mu last.


Muidugi meil pole vaja luksusautosid või uut telefoni, mis just tuli müügile, meil on vaja raha elamiseks. Ja mida rohkem raha meil käes on, seda suuremad kulutused meil on.

Mu elukaaslane armastab öelda: raha tekitab vaid probleeme.

1 kommentaar:

  1. Nii naljakas mõelda, et ma mõned päevad tagasi oma mehele ütlesin, et raha teeb ikka inimesed nii õnnelikuks. Vb on seda vale öelda, aga meie peres on küll nii, et igal palgapäeval on kõik nii hästi, ja kõik on nii rõõmsad ja õnnelikud, aga kui raha ei ole muutume närvilisteks, ja tekivad ka tülid.
    Jah ei tohi mõelda, et raha ei ole, aga no nii kah ei saa.

    VastaKustuta